sobota 17. mája 2014

Jak přežít manželství se schizoidem?

Toto keby som ja vedela! Prečítala som desiatky článkov a diskusií na internete, ničoho múdreho som sa nedopátrala.

Pre partnerky je takýto studený odchov veľmi bolestivý, samotní schizoidi to však nemajú o nič ľahšie, trpia. Vo vzťahu sa dusia. Jedna dievčina, schizoid, popisovala, že síce má svojho chlapca rada, ale máva stavy naozaj podobné fyzickému duseniu, často napríklad donúti partnera zastaviť auto a musí od neho doslova utiecť. Táto mu to vraj aspoň dokázala vysvetliť. Teraz sa ku mne nepribližuj, teraz veľmi rušíš moje kruhy!

Presne toto som zažila s mojim partnerom. Šoféroval, nemohol utiecť. Mlčal, vlastne sme mlčali obaja. Akonáhle zaparkoval, doslova vyletel z auta a bez slova, bez vysvetlenia upaľoval domov. Nemali sme pritom nijaký konflik, ba práve naopak, zaujímavý výlet plný zážitkov. Veď práve...

Výborne život so schizoidom / a s inými partnermi s rôznymi poruchami osobnosti/ popisuje Tomáš Novák v knihe Manželství jako trvalý stres /vydavateľstvo Grada/. Tu je link na úryvky z knihy.

V knihe ma zaujal realistický a trochu aj cynický postoj jednej ženy. Spísala 10 výhod spolužitia so schizoidom. Kliknite na link, nájdete to.

V čase, keď som zúfalo túžila po komunikácii s tým mojím a potrebovala jeho pomoc a podporu, spísala som si podľa týchto bodov svoje vlastné. Aby som sa sama z neho nezbláznila. Tu sú:

Výhody vzťahu s Medveďom:

1. Som sama za seba zodpovedná
Medveď sa stará len o seba a o "svoje". Keď odíde alebo umrie, nezrúti sa mi celý svet.
 
2. Je to studený odchov bez ilúzií
Realistický pohľad na život je klad. Ilúzie môžu byť krásne, ale tie konce!
 
3. Nijaké predstieranie citov
Načo romantika a neustále omieľané klišé o láske? Tiež neznášam, keď sa niekto okolo mňa ovíja ako liana. Pri troške optimizmu - ide tu skôr o zastieranie citov.
 

4. Je tu možnosť vyskúšať a preukázať psychickú odolnosť
To teda určite!
 
5. Nič ma vo vzťahu už nemôže prekvapiť
Iba ak náhly prejav vrelosti, ibaže to sa nestane. Vždy bude rovnako "svojský".
 
6. Môžem sa plne citovo zamerať na deti a hlavne na vnúčika
Napokon... už mám na to vek. Ak by to nezvládali, vždy sú tu iné možnosti ako napríklad charita alebo prítulný psík. Medveď bude nadšený.
 
7. Nebude na mňa nikdy žiarliť, kontrolovať ma a akokoľvek obmedzovať
Lebo mu je jedno, kde som a s kým. V jeho hlave som s ním, zvyšok sú banality. Môžem pokojne odísť aj do Prahy.
 
8. Môžem sa vo vzťahu cítiť bezpečne a stabilne
Nebude obháňať iné sukne, dosť sa už natrápil so mnou. Nebude ziapať, nespreneverí cudzie peniaze, nenarobí mi dlhy.
 
9. Môžem mať kopec času pre seba, mojich priateľov a svoje koníčky
Nebude ma nútiť, aby som s ním trávila voľný čas. Sám si celkom vystačí.
 
10. Medveď nepotrebuje full service!
variť vie lepšie ako ja, pračka operie, vysávač tiež vysáva sám a žehliť netreba

0 komentářů:

Zverejnenie komentára